Bemanningsbehovet hos 07000 Bergen Taxi
07000 Bergen Taxi har et stort kundesenter og trenger innimellom hjelp slik at de til enhver tid har nok tilgjengelig arbeidskraft. Kundesenteret har åpnet 24/7 -365 dager i året hvor medarbeiderne jobber turnus og må være fleksibel når det gjelder arbeidstid.
Tilpassede krav for bedre kandidattilgang
Sammen med 07000 Bergen Taxi har vi gjennomgått eksisterende krav til kandidater og jobbet oss frem til oppdaterte krav som gjør det enklere å få tak i motiverte kandidater. Gjennom godt samarbeid og tillit har vi utfordret hverandre i rekrutteringsprosessen. Dette har ført til at vi har endret en del prosesser som har gjort det mindre tidkrevende å rekruttere.
Resultat og veien videre
Gjennom nært og effektivt samarbeid har Manpower lykkes med å hjelpe 07000 Bergen Taxi med et tosifret antall kandidater på kort tid. Fortløpende endringer på annonsetekster, kravspesifikasjoner og forventninger, har gjort at vi sammen har klart å finne de rette kandidatene. Samarbeidet har også ført til at vi har gitt medarbeiderne som starter i oppdrag hos 07000 Bergen Taxi, en grundig innføring i hvordan det er å jobbe på kundesenteret. Nå jobber vi med å utarbeide en egen tilpasset onboarding via app for medarbeiderne. 07000 Bergen Taxi har gjennom samarbeidet med Manpower fått en sparringspartner som er tett på arbeidsmarkedet og som har kunnet gi gode råd underveis.
- Samarbeidet med Manpower har vært og er ett meget godt samarbeid hvor vi begge parter har lært hverandre å kjenne. Manpower oppleves som meget tilgjengelig, kommer med raske tilbakemeldinger, løsningsorientert når vi trenger råd om hvilke kandidater vi trenger. På grunnlag av gode presentasjoner av kandidater har vi fått gode, flotte og motiverte medarbeidere til vårt kundesenter. En samtale med Manpower er alltid hyggelig, og en vet at de setter inn de resurser de kan for å tilfredsstille våre krav. Alltid god stemning, sier Beate Heimdal, Bemanning og Personalansvarlig Kundesenter hos 07000 Bergen Taxi.